Stowarzyszenie Lepszy Świat Stowarzyszenie Lepszy Świat
57
BLOG

WSTYD i DOGRYWKA.

Stowarzyszenie Lepszy Świat Stowarzyszenie Lepszy Świat Polityka Obserwuj notkę 12


Pierwsze szacunkowe wyniki pokazują (tu odniosę się do tych, które przytaczała TVP), że spośród nieco ponad 50% Polaków, których los kraju obchodzi na tyle, by ruszyć 4 litery sprzed telewizorów i zrobić coś dla siebie i innych choć raz w roku, 54% głosów otrzymali neoliberałowie.

 

40% dla Komorowskiego i 14 dla Napieralskiego (zakładając, że elektorat lewicy pójdzie za głosem przywódców, którzy na pewno w II turze poprą kolegów z układu okrągłostołowego i partnerów przy stopniowym, lecz nieubłaganym rozkradaniu kraju pod sztandarem prywatyzacji wolnego rynku) oznacza jedno: JEŻELI NIC SIĘ NIE ZMIENI, POLSKA W II TURZE PRZEGRA.

 

Wstyd mi za tych wszystkich, którzy dali się nabrać na PR-owe zagrywki, wstyd mi za tych, którzy oglądając TNV i czytając Wyborczą stracili resztkę instynktu samozachowawczego.

 

Wstyd mi za tych, którzy popierają przedstawiciela obozu, który chce prywatyzacji (zabrania nam!) Telewizji Publicznej, szpitali i KGHM.

 

Wstyd mi za emigrantów, że nie pofatygowali się do punktów wyborczych, by kiedyś wrócić może nie do lepszego, ale jeszcze częściowo naszego (jak długo jeszcze?) kraju.

 

Wstyd mi za ruch alterglobalistyczny, ponieważ w ogóle nie wystawił kandydata, który miałby szansę zjednoczyć choćby "nasz" margines sceny politycznej.

 

Wstyd mi, że najbardziej lewicowym (w sensie społecznego solidaryzmu)  z liczących się kandydatów był Kaczyński.

 

Wstyd mi za Kaczyńskiego, za jego mdłą i pozbawioną wyrazu kampanię. Mam nadzieję, że przegrana go czegoś nauczy.

 

Wstyd mi z decyzje jego PR-owców, którzy, być może w dobrej wierze (ufam, że nie w złej!) tańczyli jak im liberałowie zagrali.

 

Wstyd mi za kolejne wybory, w którym musiałem wybrać mniejsze zło. A mimo to pierwszą rundę jako obywatele Polski przegraliśmy. Co z drugą? To zależy tylko od nas...

 

Marcin Janasik

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka